نوشته شده توسط : رز
سفیر سودان در لبنان در گفت‌گو با المنار تشریح کرد:
طرح آمریکا برای تجزیه جهان عرب به 32 کشور

خبرگزاری فارس: سفیر سودان در لبنان ضمن بررسی و تشریح چالش‌ها و مشکلات گسترده جنوب سودان در مرحله بعد از همه پرسی این منطقه، از تجزیه کشورهای جهان عرب به 32 کشور توسط آمریکا خبر داد.


 

به گزارش فارس، "ادریس سلیمان " در ابتدای گفت‌وگوی تفصیلی خود با برنامه "ماذا بعد " شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان به تاریخچه‌ای از نقش ویرانگر استعمار درگذشته و حال حاضر در آفریقا پرداخت و اظهار داشت: استعمار درجدایی احتمالی جنوب سودان نقش دارد و این امر در راستای راهبرد استعمار برای جدا کردن شمال آفریقای عربی و مسلمان از آفریقای سیاه [در جنوب] صورت می گیرد و اکنون ملاحظه می کنید که شاید این رویکرد استعماری باعث جدایی جنوب سودان شود.

*نقش ویرانگر استعمار در تاریخ آفریقا

وی افزود: مشکلات بین شمال و جنوب در امتداد قاره آفریقا وجود دارد و استعمار از طریق سیاست‌ها، روی کار آوردن دولت‌ها و تدوین قوانین برای جدا کردن شمال آفریقای عربی و مسلمان از آفریقای سیاه تلاش کرده است.

*استعمار و تغییر زبان و رسم‌الخط مردم آفریقا

سلیمان تصریح کرد: همه آفریقا، قاره اسلام بود زیرا وقتی استعمارگران به آفریقا آمدند از هر سه آفریقایی دو نفر عربی صحبت می کردند و مسلمان بودند و 40 زبان آفریقایی با رسم الخط عربی نوشته می شد اما استعمار رسم الخط همه این زبان ها را به لاتین تغییر داد و سعی کرد دیوارهای تمدنی ایجاد کنند و بین یک تمدن با تمدن دیگر جدایی ایجاد کنند زیرا هدف استعمارگران منزوی کردن جهان عرب و سپس از بین بردن آن در مرحله بعدی بود.

وی گفت: بین مردم شمال و جنوب سودان اصلا تفاوتی وجود ندارد و گفته می شود مردم شمال سودان عربی و مسلمان و مردم جنوب سودان آفریقایی و زنگی و مسیحی هستند که این گفته درست نیست زیرا اجداد همه مردم سودان، از جنوب این کشور هستند زیرا اعراب وقتی به سودان آمدند با ساکنان آن پیوندهای خویشاوندی برقرار کردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار این سوال را مطرح کرد که با توجه به اینکه در منطقه جنوب سودان 56 اصل و نسب و 567 گروه زیرمجموعه آن و 180 زبان و لهجه وجود دارد و 65 مردم آن پیرو دین های سنتی و 17 درصد مسلمان و 18 تا 20 درصد مسیحی هستند، به نظر شما وضعیت جنوب سودان در صورت جدایی چگونه خواهد بود و آیا با این ساختار می تواند همزیستی داشته باشد ؟

* بلاتکلیفی صدها هزار خانواده‌ها؛ پیامد جدایی سودان

سفیر سودان این باره گفت: یکی از اشکالات جدایی احتمالی جنوب و شمال سودان از یکدیگر این است که صدها هزار نفر از خانواده ها نمی توانند به سادگی درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند زیرا چه بسا پدر خانواده شمالی و مادر خانواده از اهالی جنوب سودان باشد و درهمین حال تعدادی از قبایل نیز در طول مرز شمال و جنوب ساکن هستند که همه اینها، موضوعاتی در هم آمیخته هستند که نمی توان آنها را از هم جدا کرد.

وی گفت: ما در جنوب سودان هیچ نقطه مشترکی نداریم که باعث وحدت بین جنوبی‌ها شود و بتواند برای آنها انسجام و اتحاد ایجاد کند. در حال حاضر تنها زبانی که عوام و فرهنگیان جنوب سودان با آن سخن می گویند، زبان عربی است و همه آن را می شناسند اما اینکه مسئولان جنوب تلاش کنند زبان انگلیسی را بر مردم تحمیل کنند، این تلاشی غیرطبیعی است زیرا تنها اندکی از فرهنگیان یا کسانی که کمی تحصیلات دارند، به زبان انگلیسی صحبت می کنند و برخلاف این گفته که جنوبی‌ها مسیحی هستند، باید بگویم که یک سوم جنوبی ها مسیحی، یک سوم دیگر مسلمان و یک سوم دیگر از ده‌ها ادیان مختلف سنتی آفریقایی هستند.

سلیمان افزود: در جنوب سودان، همه به یک زبان واحد سخن نمی گویند بلکه به 48 زبان صحبت می کنند و حتی الان، اگر ارتش جنوب سودان بخواهد دستوری را به واحدهای خود بدهد، ناگزیر است که از زبان عربی استفاده کند زیرا همه این زبان را می دانند اما اگر خواسته باشد آن را به زبان انگلیسی و یا سایر زبان های جنوب سودان ابلاغ کند، اندکی آن را می فهمند.

*اختلافات بین قبایل جنوب سودان

وی گفت: بنابراین باید گفت که نه عامل دینی و نه عامل زبانی و نه حتی قومیت می تواند باعث ایجاد وحدت و انسجام در جنوب سودان شود زیرا اختلافات زیادی بین قبایل جنوب سودان وجود دارد و هیچ عامل انسجام بخشی بین یکصد قبیله ساکن در جنوب سودان وجود ندارد لذا معتقدم که جنوب سودان با این شرایط در گرداب بزرگی خواهد افتاد.

سلیمان گفت: مسئولان جنوب سودان به خاطر این وضعیت در تنگنایی واقعی گرفتار خواهند شد و درکنار این موارد، باید به وضعیت نابسامان ساختار زیربنایی جنوب سودان نیز اشاره کرد.

* عوامل خارجی پشت پرده تجزیه سودان

وی افزود: ما در شمال سودان تاکید کرده ایم که بهترین یاری دهنده به برادران جنوبی خود در صورت تصمیم آنها برای جدایی خواهیم بود؛ با وجود اینکه می دانیم که درپس پرده این تصمیم عوامل خارجی قرار دارند و می دانیم که عوامل خارجی درپس پرده جدایی جنوب هستند.

سفیر سودان در لبنان گفت: اما با همه این وجود، اگر همه پرسی با شفافیت، سلامت و درستی برگزار شود، ما اعلام کرده ایم که بهترین یاری دهنده به این کشور در صورت جدا شدن جنوب خواهیم بود.

وی در ادامه تشریح مشکلات منطقه جنوب سودان در صورت جدایی احتمالی گفت: کشور جنوب سودان به دهها سال زمان نیاز خواهد داشت تا به یک کشور [حقیقی] تبدیل شود و به میلیون ها دولار پول برای ساختن امور زیربنایی خود و خدمات آموزشی و بهداشتی و آب و برق نیاز خواهد داشت .

* اختلاف شمال و جنوب سودان درباره منطقه "ابیه "

سلیمان درباره وضعیت منطقه "ابیه " و اختلافات بین شمال و جنوب سودان درباره این منطقه گفت: ما شاهد تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی هستیم مثلا رسانه های گروهی غربی می گویند که منطقه ابیه یک منطقه نفت خیز است درحالی که آنها می دانند منطقه ابیه نفت خیز نیست. میزان تولید نفت درحال حاضر در ابیه سه هزار بشکه در روز است و این میزان اندک تولید نفت نمی توان این منطقه را منطقه ای نفت خیز دانست بلکه برعکس مناطق پیرامون ابیه، نفت خیز است.

وی گفت: بنابراین حقیقت این است که وقتی ما توافقنامه صلح را در سال 2005 میلادی با جنوب سودان امضا کردیم، از سه منطقه دارای شرایط خاص سخن گفته شد و جنبش خلق سودان اصرار داشت که درباره آنها مذاکره صورت گیرد که این سه منطقه شامل منطقه "نیل آبی "، منطقه "جنوب کردفان " و منطقه ابیه است و از همین رو، سه پروتکل برای هریک از این مناطق امضا شد تا براساس آن رفتار شود.

سفیر سودان در لبنان افزود: در پروتکل مربوط به منطقه ابیه برحق شهروندان این منطقه برای شرکت در همه پرسی در زمان برگزاری آن تاکید شد و در آن از حق شهروندان ابیه برای تعیین سرنوشت خود سخن گفته شد؛ حال خواه جنوب از شمال سودان جدا شود یا نشود. یعنی اینکه آیا به مدیریت "بحر غزال " در جنوب ملحق شوند یا به صورت یک مدیریت مستقل در شمال سودان باقی بمانند.

وی گفت: در منطقه ابیه دو قبیله اصلی زندگی می کنند؛ یکی قبیله "دنکا نوق " است که قبیله ای جنوبی به شمار می رود و دیگری قبیله "مسیره " است که قبیله‌ای شمالی به شمار می رود و براساس پروتکل مربوطه قرار بود وقتی زمان همه پرسی فرا برسد، همگان رای بدهند اما به نظر می رسد که برادران در جنوب سودان و جنبش خلق می خواستند که مسائل را پیچیده کنند و گفتند که ما اعطای حق رای دادن به سایر شهروندان سودانی ساکن این منطقه را نمی پذیریم.

سلیمان افزود: برادران جنوبی و جنبش خلق برای اینکار خود بهانه هایی مطرح می کنند، از جمله اینکه، قبیله مسیره در طول سال در منطقه ابیه سکونت ندارند. هرچند این گفته درست است زیرا افراد این قبیله پرورش دهنده احشام هستند و در فصل تابستان از منطقه ابیه به منطقه جنوب سودان کوچ می کنند، اما اگر به آنها حق شهروندنی در منطقه ابیه داده نشود، پس حق شهروندی درکجا باید به آنها داده شود؟ باید به آنها در منطقه جنوب که در فصل تابستان به آنجا کوچ می کنند، حق شهروندی اعطا شود اما مسئولان جنبش خلق به آنها حقوق شهروندی نمی خواهند بدهند زیرا آنها جنوبی نیستند.

وی ادامه داد: جای شگفتی دارد که آنها [مسئولان جنوب] نمی خواهند به این قبیله سودانی نه حق شهروندی در منطقه ابیه را بدهند و نه در جنوب سودان. یعنی نه به آنها حق شهروندی در ابیه می دهند به این بهانه که آنها کوچ می کنند و نه حق شهروندی در جنوب می دهند به این بهانه که آنها جنوبی نیستند و این یک معضل به شمار می رود

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در ادامه با اشاره به قرارداد شوم "سایس -پیکو " بین فرانسه و انگلیس که جهان عرب را درگذشته تقسیم کرد، این سوال را از سفیر سودان پرسید که آیا معتقدید ما در چارچوب "سایس پیکوی " جدیدی قرار داریم؟

*طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه کشورهای عربی

سلیمان در پاسخ گفت: بله، درحال حاضر تلاشی برای تولید دوباره سایس پیکو وجود دارد. باید بگویم که سایس بیکو در گذشته در جنوب سودان آغاز شد، یعنی در آن زمان ارتش های فرانسه و انگلیس درخود همین منطقه جنوب با هم درگیر شدند و این امر باعث مذاکره بین انگلیس و فرانسه شد که بعد از چند سال به توافق بین وزیران امور خارجه دو طرف برای تقسیم جهان عرب منجر شد و این منطقه تقسیم شد.

* "سایس-پیکو "ی دیگر برای تجزیه اراضی عربی در خاورمیانه

کشورهای انگلیس، فرانسه و روسیه با امضای قرارداد محرمانه در سال 1946 میلادی به نام قرارداد "سایس پیکو " اراضی عربی در خاورمیانه را بین خود تقسیم کردند. براساس این قرارداد، فرانسه منطقه ای را برای خود برداشت که شامل سوریه بود و انگلیس نیز منطقه ای را شامل عراق جنوبی به همراه حیفا و عکا در دریای مدیترانه را برای خود برداشت و درخصوص اراضی بین این دو منطقه نیز توافق شد که جایی برای یک کشور عربی در آینده باشد که بخش شمالی آن تحت کنترل فرانسه و بخش جنوبی آن تحت کنترل انگلیس قرار داشته باشد و درخصوص فلسطین توافق کردند که در آن یک مدیریت بین المللی کار کند.

این قرارداد نام خود را از مارک سایکس دیپلمات انگلیسی و فرانسوا جورج - بیکو دیپلمات فرانسوی گرفت چرا که آنها به این قرارداد را بستند.

*تقسیم و تجزیه جهان عرب به 32 کشور

سفیر سودان در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی المنار گفت: الان گویی در مسئله جنوب سودان، استعمار نوین و قدرت های امپریالیستی و نمایندگی آمریکا می خواهند نقشه ها را در این منطقه دوباره ترسیم کنند. آمریکا به این رویکرد روی آورده است و در پژوهش های منتشر شده در مجله وزارت دفاع آمریکا و فارین پالسی و مراکز پژوهشی آمریکایی سخن از تقسیم و تجزیه جهان عرب به 32 کشور و تقسیم و تجزیه شاخ آفریقا و آفریقای مرکزی و غرب آفریقا آمده است. این پ‍ژوهش‌ها موجود است.

*تجزیه جهان عرب با هدف امنیت بیشتر اسرائیل

وی گفت: این پژوهش ها همچنین به اسرائیل خدمت می کند و هم اکنون اسرائیل نیز وارد جریان شده است و با آن همراهی می کند زیرا تقسیم و تجزیه جهان عرب به معنای امنیت بیشتر برای اسرائیل خواهد بود لذا بین این دو راهبرد [راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی] همخوانی وجود دارد و ما الان شاهدیم که درمسیر سایس پیکوی جدیدی و کنفرانس برلین جدیدی قرار داریم که آفریقا را تجزیه و تقسیم کرد.
 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

صدیقی: هاشمی دوباره اشتباه کرد

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تحلیل اخیر هاشمی نسبت به جامعه نشانگر دوری وی از واقعیات است، گفت: صدور بیانیه 19 دی ادامه اشتباهات هاشمی است.

ملل نیوز به نقل از فارس » حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران » با اشاره به بیانیه اخیر هاشمی رفسنجانی در خصوص سالگرد قیام 19 دی، اظهار داشت: صدور بیانیه 19 دی ادامه اشتباهات هاشمی است، چراکه او نسبت به واقعیات جامعه مهجور بوده و به آن توجهی ندارند.

وی ادامه داد: فتنه سال گذشته کاملا آمریکایی و خارجی بوده و کفریات زیادی داشت که در آن به مقدسات، امام حسین علیه السلام، راه و عکس امام (ره) و اساس انقلاب تعرض شد از این رو اگر کسی نخواهد بگوید که این موارد وجود داشته، نشانگر دوری وی از جامعه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه تحلیل اخیر هاشمی نسبت به جامعه همان دوری وی از واقعیات است، خاطرنشان کرد: بنابراین کسی به حرف‌های هاشمی توجه نمی‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

شاه عربستان اوباما را طلا باران کرد

 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا , خانواده و اعضای کابینه اش طی اولین سال ریاست جمهوری وی بیش از 300 هزار دلار هدیه از عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی دریافت کرده اند

ملل نیوز به نقل از ایرنا، بخش ثبت فدرال آمریکا روز سه شنبه در گزارشی گفته است: ملک عبدالله هدایایی به ارزش بیش از 34 هزار دلار به اوباما, 146 هزار و 200 دلار به همسر وی و هفت هزار و 275 دلار به دختران اوباما (مالیا و ساشا) تقدیم کرده است.
پادشاه عربستان سعودی همچنین 108 هزار و 245 دلار به کارکنان کاخ سفید , 23 هزار و 400 دلار به دیپلماتهای ارشد آمریکا و همچنین 12 هزار دلار به معاون سفیر آمریکا در ریاض کادو داده است.


در گزارش فدرال تصریح شده است که ملک عبدالله سرویس جواهری مملو از برلیان و یاقوت به ارزش 132 هزار دلار و علاوه بر آن گردنبند مرواریدی به ارزش 14 هزار و 200 دلار به همسر رییس جمهور آمریکا هدیه کرد .
علاوه بر شاه عربستان سعودی 'ارنستینا مایلز' همسر رییس جمهور غنا نیز ساعت ویژه ای که از طلای 18 عیار, برلیان و چرم ساخته شده و ارزش آن 48 هزار دلار است, به رییس جمهوری آمریکا هدیه کرده است.


این گزارش حاکی است که رییس جمهور چین, همسر نخست وزیر ژاپن و شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی نیز هر یک به ترتیب هدایایی به ارزش 20 هزار دلار, 9هزار و 700 دلار و هشت هزار دلار به اوباما و همسرش هدیه داده اند.
طبق قوانین آمریکا , همه هدایای اهدا شده به مقامات آمریکایی از جانب دولتهای خارجی باید در بایگانی ملی این کشور نگهداری شوند.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

انتظار اکثریت مجلس خبرگان پایان سکوت هاشمی در برابر جریان فتنه است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آقای هاشمی باید از همان ابتدا فتنه 88 را محکوم می‌کرد، گفت: انتظار اکثریت مجلس خبرگان پایان سکوت هاشمی در برابر جریان فتنه است.

ملل نیوز به نقل از فارس:آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به پیام 19دی آقای هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و اظهارداشت: از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار می‌رفت که از همان روزهایی که فتنه 88 آغاز شد، به صراحت در مقابل آن موضع‌گیری کند.

وی با تأکیدبر اینکه انتظار این است که هاشمی‌رفسنجانی به سکوت خود در برابر فتنه پایان دهد، افزود: در حقیقت موضع‌گیری هاشمی‌رفسنجانی علیه فتنه‌گران در حال حاضر و در شرایط کنونی موضعی دیر هنگام است.

*انتظار اکثریت مجلس خبرگان پایان سکوت هاشمی در برابر جریان فتنه است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همانند همه مردم و مسئولان آقای هاشمی نیز باید جریان فتنه را محکوم می‌کرد، تأکیدکرد: انتظار اکثریت اعضای مجلس خبرگان رهبری، ملت ایران، بسیجیان و روحانیت متعهد که در درون نظام و پیرو ولایت هستند، این است که آقای هاشمی‌رفسنجانی به سکوت خود پایان دهد.

*مواضع مبهم هاشمی به جایگاه ایشان آسیب رسانده است

وی با بیان اینکه پایان سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی به نفع خود اوست، گفت: رویکرد کنونی آقای هاشمی به جایگاه وی آسیب وارد کرده است؛ چراکه وی باید در سال گذشته و در مقابل توهین به عاشورا و امام(ره)، موضع می‌گرفت.

آیت‌الله نمازی در ادامه وظیفه خواص را آگاهی دادن به افکار عمومی و افشا کردن ماهیت فتنه و بصیرت دادن به مردم دانست تا زمینه برای تجدید قوا و ایجاد یک فتنه دیگر فراهم نشود.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در تمام دیدارهای خود بر افشای ماهیت فتنه و بالا بردن بصیرت مردم تاکید دارند، خاطر‌نشان‌کرد: اسناد بسیاری وجود دارد که فتنه‌گران ارتباطات بسیاری با کشورهای اروپایی و آمریکایی داشته‌ و خیانت عظیمی در پشت پرده آشوب‌های سال گذشته وجود دارد از این رو هاشمی نباید در برابر چنین مسئله بزرگی سکوت می‌کرد.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

روش جدید انتقال "ایدز" از طریق دارو

 

رئیس مرکزمدیریت بیماریهای واگیروزارت بهداشت نسبت به انتقال ایدزازطریق مصرف داروهای
انرژی زا که ورزشکاران استفاده
می کنند هشدارداد.

به گزارش ملل نیوز به نقل از مهر، دکترمحمد مهدی گویا تصریح کرد: شاید دربحث جامعه ایمن به موضوعی که کمترپرداخته می‌شود رفتارهای پرخطراست که فرد را درمعرض ابتلا به بیماریهای مختلف قرارمی‌دهد.وی با عنوان این مطلب که ایدزیکی ازبیماریهای ناشی ازرفتارهای پرخطراست، افزود: اعتیاد تزریقی وروابط جنسی ناسالم ازجمله مخاطرات ابتلا به این بیماری هستند اما واقعیت این است که انتقال ایدزتنها به این دوموضوع ختم نمی‌شود.گویا با توصیه به ورزشکاران مبنی براینکه در مصرف داروهای انرژی زا دقت لازم را داشته باشند، افزود: برخی ازاین داروها می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به عفونتها قراردهد.وی با اشاره به تغییرراههای انتقال ایدزازطریق رفتارهای پرخطر، گفت: ایدزیک بیماری پیچیده وگسترده ای شده که راههای ابتلا به آن درطول زمان درحال تغییرشکل است.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

دلایل دفاع شیرین عبادی از صدام



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز
جملات طلایی مصاحبه مشاور وزیر اطلاعات
 
اگر فتنه‌گران در انتخابان پیروز می‌شدند، چه می‌کردند؟

 
 

"سیدعباس شکری" نامی است که شاید تا امروز ناشناخته بود اما انتشار مصاحبه افشاگرانه او با هفته‌نامه 9 دی که امروز منتشر شده، حاوی مطالب مهم و اعجاب‌انگیزی است که واقعیت و پشت پرده جریانات سال گذشته را مشخص می‌کند.

شکری در جریان فتنه 88 معاون وزیر اطلاعات بوده و اکنون مشاور وزیر اطلاعات است، بواسطه موقعیتش از زیر و بم جلسات محرمانه سران و مدیریت آن و اطلاعات محرمانه بسیاری آگاه است.

بخش‌هایی از این سخنان، شاه کلید رمزگشایی از آشوب‌های خیابانی سال گذشته هستند؛ جملاتی طلایی که خواندنش هر مخاطبی را به تامل وامی‌دارد:

- شاخه سیاسی جریان مهدی هاشمی معدوم که از امام و رهبری کینه داشت، در لایه‌های حساس و استراتژیک نظام نفوذ کرد.

- حمایت برخی افراد که در فتنه 88 محوریت داشتند، مانع از برخورد اطلاعاتی با این جریان شد.

- چهار دسته در فتنه 88 فعال بودند: بیگانگان، ضدانقلاب سنتی، ضدانقلاب جدید با محوریت اصلاح‌طلبان و خواص بی‌بصیرت.

- جزوه "الگوی زیست مسلمانی" میرحسین موسوی یک تئوری دقیق در راستای سکولاریسم اسلامی است.

- یکی از دستورالعمل‌های ستاد موسوی این بود: "دخترهای جوان با لباس روشن را در ابتدای جمعیت قرار دهید."

- در جزوه "منشور راهبردی" که در منزل علیرضا بهشتی پیدا شد، آمده بود: "پدیده شگرفی که به نام جنبش سبز در این ایام تجربه کردیم، بیش از هر چیز نتیجه و حاصل پدیده دیگری به نام قیام شرایط یا شورش واقعیت بود." شورش واقعیت یعنی الان وقتشه! یعنی باید از فاز تهدید وارد فاز تهاجم و براندازی شوند.

- برنامه موسوی برای شکست "آغاز اغتشاشات" و برای پیروزی "جشن‌های ساختارشکنانه" بود.

- موسوی صریحا در مصاحبه با مجله "تایم" اعلام می‌کند که هدفش از حضور در انتخابات، تغییر بنیادین ماهیت ساختار قدرت است. او گفته: "تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته و فشارهای عمومی احتمالا ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع، این اتفاق با فشار بر رهبری نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.

- اشتباه افراد ساده‌لوح و خواص بی ‌بصیرت از اینجا معلوم می‌شود که علت همه این اغتشاشات را به مناظره‌ها نسبت می‌دهند!

- برداشت من به عنوان یک عنصر امنیتی این است که نامه جسارت‌آمیز هاشمی به مقام معظم رهبری نیز درست به مانند موسوی با تصور وجود موقعیت انقلابی به نگارش درآمد.

- علی هاشمی در ستاد قیطریه و در جمع شش نفر از اعضای اصلی ستاد موسوی با هیجان وصف ناپذیری مطرح می‌کند که "این نامه حاج آقا خیلی تند است و ما داریم آن را چاپ می‌کنیم. شما هم چاپ کنید تا موج درست شود. حاج آقا گفته یا اینجا کار خراب می‌شود یا فضا برمی‌گردد."

- هاشمی در پایان نامه‌اش خبر از اغتشاشات پس از انتخابات می‌دهد؛ یعنی پشتوانه هاشمی برای نگارش این نامه، تصور فضای انقلابی است.

- هاشمی ناشیانه رهبر معظم انقلاب را به شعله‌ور شدن آتش در انتخابات تهدید می‌کند.

- پس از شکست گفتند: "الان وقت تبدیل جشن به جنبش است."

- مدل جریان فتنه برای تقابل با نظام، همان مدل تقابل لشگر یزید با امام حسین (ع) بود. اتفاقا خواص بی‌بصیرت هم با آن‌ها همراهی کردند و علیه سیدالشهدا شمشیر کشیدند.

- حضور و نفوذ منافقان در پیرامون موسوی به حدی است که می‌توان گفت نامبرده به واقع در چنگال منافقان گرفته شده و عناصر نفوذی این گروهک از هر طرف او را احاطه کرده بودند.

- مهمترین عنصر نفوذی منافقین در ستاد میرحسین، "انوشیروان امیرارجمند" است که اخیرا به خارج از کشور متواری شده و در پاریس مستقر شده است.

- یکی دیگر از عناصر نفوذی منافقین در تشکیلات موسوی، "فاطمه رهنما" همسر شاپور کاظمی (برادر زهرا رهنورد) است.

- رهنورد جلساتی را در سه‌شنبه‌ها داشت که خانمی به نام "زهرا حاتمی" دبیری آن را برعهده داشت. این فرد دارای سابقه سمپاتی به منافقین است. خواهر و شوهر خواهرش هر دو در قرارگاه اشرف در عراق بودند که معدوم شدند. یک خواهرزاده‌اش هم اکنون در قرارگاه منافقین در عراق است.

- بهزادیان نژاد (رئیس ستاد موسوی) دو روز قبل از اقدامات ما در وزارت اطلاعات، اسناد و مدارک مهمی را به ویلای شخصی خود در دماوند منتقل کرد و در محلی جاسازی کرده بود که با اعزام به محل، این اسناد کشف شدند.

- میرحسین دقیقا از ادبیات مسعود رجوی در بیانیه‌هایش استفاده کرده است.

- موسوی در اطراف خود حلقه‌ای از منافقین را دارد که تحت تاثیر آنهاست. کانال‌های ارتباطی موسوی کانالیزده شده و برای همین مثل یک آدم جن زده شده و اساسا انگار هیچ چیز را نمی‌فهمد؛ برای همین هم به اغتشاشران عاشورا می‌گوید مردم خداجو!

- استراتژی وزارت اطلاعات در برخورد با میرحسین موسوی و دیگر سران فتنه قطعا در کنار رصد کردن فعالیت‌ها و تحرکات آنان، تبیین حقایق و آگاهی بخشی به مردم است.

- زهرا رهنورد نقش خاتمی در جنبش سبز را نقش تغییر فرهنگ در جنبش بیان می‌کند.

- محمدرضا خاتمی می‌گوید ما به محمد خاتمی گفته‌ایم شما عقب بایستید و هرگز اقدامی نکنید تا ما راه را باز کنیم.

- موسوی در حال حاظر کاملا مایوس، ناامید، منزوی و مستاصل شده است.


 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

اظهارات‌مضحك‌سازگارا‌در‌مورد‌هدفمندي‌يارانه



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

واكنش آمريكا به دستگيري زن آمريكايي درايران

 

وزارت امور خارجه آمريكا در واكنش به دستگيري يك زن آمريكايي كه به اتهام جاسوسي در مرز ايران-ارمنستان دستگير شد اعلام كرد كه هيچ اطلاعاتي در اين زمينه ندارد.
 

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، "فيليپ كرولي " سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: ما هيچ اطلاعاتي نداريم تا اين رويداد را تاييد كنيم.

زن آمريكايي ۵۵ ساله‌اي به نام "حال تالايان " كه در بين دندان‌هاي خود تجهيزات جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته و بدون ويزا از ارمنستان وارد ايران شده بود، توسط ماموران امنيتي بازداشت شد.

كرولي در عين حال گفت كه ما با مقامات ارمنستان و سوئيس (حافظ منافع آمريكا در تهران) تماس گرفتيم و نه ايران و نه ارمنستان هيچ سابقه‌اي از عبور يك شهروند آمريكايي يا تلاش براي عبور از مرز ايران-ارمنستان گزارش نداده‌اند.

مقامات ارمنستان پيش از اين اعلام كرده بودند كه كسي با نام فوق وارد ارمنستان نشده است.

اين زن آمريكايي ۵۵ ساله در حالي بدون ويزا از خاك ارمنستان وارد ايران شده بود كه در بين دندان‌هاي خود تجهيزات فني جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته بود و توسط مأموران امنيتي دستگير شد.

اين جاسوس آمريكايي بعد از دستگيري توسط ماموران امنيتي كشورمان مدعي شد كه اگر جمهوري اسلامي ايران او را به ارمنستان تحويل دهد، توسط نيروهاي امنيتي اين كشور كشته مي‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

مقایسه ترکیه با ایران در آستانه انقلاب اسلامی

دویچه وله - آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل شرایط کنونی ترکیه را یاد‌آور وضعیت ایران در آستانه انقلاب ۵۷ دانست.

به گفته لیبرمن قطع روابط دوستانه میان ترکیه و اسراییل گناهی است که متوجه‌ی سیاست‌های آنکارا می‌شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل در مقاله ای در روزنامه "جروزالم پست" با عنوان "ما نمی‌خواهیم کیسه بوکس ترکیه باشیم" می‌نویسد که اسراییل مایل به «گفت‌وگویی صریح و صادقانه» با احمد داوداوغلو، همتای ترک خود است. به گفته لیبرمن اتحاد ترکیه و اسراییل می‌تواند دوباره تجدید و از سر گرفته شود.

پیشتر وزیر امورخارجه راست‌گرای اسراییل درباره شکستن محاصره دریایی نوار غزه توسط کشتی‌های‌کمک‌رسانی ترکیه مدعی شده بود که این اقدام ریشه در مواضع اسلام‌گرایانه رهبران سیاسی ترکیه دارد.

لیبرمن در این مقاله تصریح می‌کند که «تغییرات یکجانبه در مناسبات دو کشور ناشی از اقدامات آگاهانه ما نبوده، بلکه باید به عنوان نتیجه سیاست داخلی ترکیه قلمداد شود».

لیبرمن می‌افزاید: «متاسفانه رخدادهای اخیر در ترکیه یاد‌‌آور انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی به رهبری آیت‌الله روح الله خمینی در ایران است. ایران پیش از انقلاب یکی از متحدان نزدیک اسراییل محسوب می‌شد و مناسبات دو کشور در عرصه‌ی دولتی و مردمی بسیار مطلوب بود».

 




:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

حجتيه؛ آنچه بر سر انقلاب و جامعه ديني آورد و مي‌آورد

«فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ" اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت کند حضرت آیت الله حلبی را چقدر برای دین زحمت کشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حکومت جامعه ما جوانان را ضد دین می کند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی...»

اينها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است که با تشدید فعالیت های خود، قشر مذهبی و متدين جامعه را هدف گرفته است، البته این فعالیت ها نه به نام انجمن بلکه با نام هیئت ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.

انجمن حجتیه چیست؟

انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال 1335 توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است که "انجمن به هيچ‌وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسؤوليت هرنوع دخالتي را كه در زمينه‌هاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت." ولی عملامخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش کردن احساسات انقلابی یک مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یکی از جریانات سیاسی تبدیل کرده است.

افکار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاب

بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی ترین ويژگي انجمن به حساب می آید، در اين زمينه شیخ حلبى تأکید مى‏کرد: «امروز امام زمان‏علیه السلام از کسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.»

اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.

پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟

مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان به ذاته امر مقدسی است لذا اکثر علما از شروع حرکت انجمن حمایت کردند، سند زیر نشانگر اجازه امام خمینی برای اختصاص سهم امام برای فعالیت های انجمن است.

در این بین می توان حمایت هایي را از شهید مطهری نیز یافت

اما این حمایت ها با شروع نهضت امام از 14 خرداد42 سیر نزولی می یابد و با موضع گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور کامل قطع می شود.

یکی دیگر ازاعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده که قیام‏هاى قبل از ظهور محکوم به شکست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشکیل حکومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: «[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاکم اسلامى که باید معصوم باشد، مصداق پیدا نکرده است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ کنیم. تکالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منکران جواب دهیم و دیگر هیچ.»

یکي از شاخصه های اصلی شناسایی انجمنی ها مخالفت انها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی ها، کسى که فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبرکات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتکی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، ایت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.

حلبی کیست؟

محمود ذاکر زاده تولائی در 17 شهریور 1279 متولد شد و در 26دی 1376 فوت کرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد کاندیدای مجلس هفدهم نیز می شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: «نمی شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه کرد. کسانی که به این راه کشیده می شوند، خونشان هدر است و کسانی که افراد را به این راه می کشانند، مسئول این خون ها هستند. کار صحیح فعالیت های فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم.»

نگرش انجمن به سیاست و حکومت

انجمن طرفدار جدايی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یک تشکیلات سکولار به حساب می آید که دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می داند.

اعتقاد به امکان نداشتن تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفکر به حساب می آید. از دیدگاه انجمن، نشانه هاي ظهور عبارت اند از شيوع گناه و فحشا در ميان مردم که در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطي زمان و ستم حکام عذاب می کند. بنابراين، آنان علايم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: «مردم از هم بيزار و همديگر را مورد لعن قرار داده و به روي هم آب دهان مي اندازند و شهادت به کفر يکديگر مي دهند.» آنان، گراني، قحطي، زلزله هاي پياپي، قتل و غارت، شيوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور مي‌دانند.

ساواک و انجمن

سند ساواک به تاریخ 1350/08/13:

اخیرا حاجی آقا حلبی رهبر انجمن‌های 140 گانه سراسر کشور به منظور توسعه و تعمیم انجمن مزبور در این استان به بندر عباس آمده و عده ای از اعضای انجمن‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان برای دیدن ایشان به بندر عباس وارد شده اند. حاجی محمد زمانیان سرپرست انجمن کرمان ضمن بحث کلی به آقای حلبی گفتند در رفسنجان حدود 65 نفر دستگیر شده اند که عده ای از آنها وابسته به انجمن بوده اند. اصولا گفته شده در رفسنجان بیشتر از رویه آیت الله خمینی پیروی می شود و این دستگیری به‌دنبال آتش زدن سینما و اتومبیل رئیس پلیس صورت گرفته و رهبر انجمن رفسنجان به اطلاعات شهربانی فراخوانده شده و ایشان گفته اند آن‌ها از مدت‌ها قبل با ما ایاب و ذهاب نداشتند و طبق تعهدی که داده اند، مسوول کارهای انجام شده خودشان هستند.

آقای حلبی از این روش به شدت ناراحت شده و اقزوده: ما را ساواک می شناسد و هدف ما را می داند و به طور کلی ما باید از جنجال‌های سیاسی دور باشیم و از رویه ی آیت الله خمینی و طرفداران کوتاه فکرش هم ابراز تاسف کرد.

نظریه شنبه: آقای حلبی با هر گونه وابستگی سیاسی و فعالیت سوء انجمن مخالف است.

به: ریاست شهربانی بجنورد
از: ساواک بجنورد
درباره: انجمن خیریه مهدویه

این ساواک با انتخاب قربانعلی محمدی مقدم برای انجمن خیریه مهدویه موافقت دارد. خواهشمند است دستور فرمایند چنانچه تغییراتی در اساسنامه آن حاصل گردد، این ساواک را آگاه سازند.
رئیس ساواک بجنورد، مهرآموز

در ملاقاتی که طی چند جلسه با شیخ محمود حلبی سرپرست انجمن مبارزه با بهائیت به عمل آمد، مشارالیه اظهار داشته که از هجده سال قبل تا کنون انجمن مزبور تشکیل شده و هر روز در اکثر شهرستان‌ها دارای تشکیلاتی گردیده و در تهران نیز در نقاط مختلف دارای جلسات و کنفرانس می باشد و تا کنون برای این جلسات صرفا ارشاد جوانان در مسائل دینی بوده و کوچک ترین مساله سیاسی در جلسات مطرح نشده است. حتی به علت این که به روحیه جنجالی روحانیان و وعاظ آشنایی دارد، اجازه ورود یک نفر از روحانیان را به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است. مشارالیه اضافه نمود که انجمن تا کنون خدمات زیادی به دستگاه نموده حتی قبل از برگزاری جشن های 2500 ساله که بهائیان قصد کسب امتیاز جهت آشنایی خود را داشته اند، اقدامات موثری به عمل آورده که به طور حتم به شرف عرض رسیده است زیرا تیمسار ارتشبد اویسی فرمانده کل ژاندارمری وقت در جریان بوده اند و ادامه داد چنانچه دستگاه مصلحت نداند که این انجمن با کار خود ادامه دهد به فعالیتش خاتمه داده، ولی مراتب را به شرف عرض همایونی خواهد رسانید. ضمن این که مذاکرات لازم در مورد مراقبت از جلسات به منظور جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار و برانداز انجام شده اقدامات مراقبتی نیز به عمل آمده و به منابع مربوطه آموزش لازم در این زمینه داده شده است. بدیهی است هرگونه خبر واصله به موقع به عرض خواهد رسید.
رئیس ساواک تهران، پرنیان فر

بر اساس همین تفکر، انجمن با روند انقلاب مخالفت و در جریان مخالف رهبری انقلاب، حرکت می‌کرد. به‌طور مثال، در نیمه شعبان سال 1357 امام خمینی(س) فرمان دادند که "اکنون لازم است در این اعیادی که در سلطنت این دودمان ستمگر برای ما عزا شده است، بدون هیچ‌گونه تشریفات که نشانگر عید و شادمانی باشد، در تمام ایران، در مراکز عمومی مثلاً مسجد بزرگ، اجتماعات عظیم برپا کند و گویندگان شجاع و محترم مصایب وارده بر ملت را به گوش شنوندگان برسانند." (صحیفه امام، ج 3، ص 427)

در حالی که رژیم ستمشاهی برای مقابله با فرمان امام خمینی(ره) کوشش‌های فراوانی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مبذول می‌داشت، انجمن حجتیه هم همراه با رژیم در مقابل فرمان امام ایستاد و در تهران و شهرستان‌ها، جشن‌های دلخواه خود را برگزار کرد و برای این که پاسخی برای عمل خود داشته باشند، هیأتی را به سرپرستی حسین تاجری از مسئولان انجمن، نزد شریعتمداری فرستاده و از وی کسب تکلیف کرده بودند. این در حالی بود که شریعتمداری خود مهره قابل اعتماد رژیم به شمار می‌رفت. وی درگفت‌وگوی خود با مقامات ساواک در شب 1/7/1357 که به شماره 7404/312 مورخ 2/7/57 در بولتن چهاربرگی ساواک موجود است، گفته بود:

«سلام مرا به پیشگاه اعلیحضرت برسانید و به عرض برسانید که اعلیحضرت اطمینان داشته باشند. همان مشکلاتی که امروز ایشان دارند، ما هم داریم... یکی از پایگاه‌های مخالف با رژیم سلطنتی ایران، نجف است که من صد در صد با این پایگاه مخالفم. من برای حفظ مملکت، دیانت و سلطنت فکر می‌کنم... من معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم، آنهایی را که اطمینان دارید بعد از آزادی تحریکات نمی‌کنند، آزاد کنید ولی بقیه را نگه دارید، مخصوصاً کسانی را که اهانت به مقام سلطنت می‌کنند.» (حمید روحانی، شریعتمداری در دادگاه تاریخ، به نقل از: اخگری، همان، ص 56)

دیدگاه امام خمینی در مورد انجمن

امام خميني در مورد انجمن حجتيه به ناطق نوري و پرورش وزيران وقت کشور و آموزش و پرورش مي‌فرمایند: "به آنها پست کليدي ندهيد. خطرناکند. وقتي آمدند بين شما تفرقه ايجاد مي کنند، تشتت ايجاد مي کنند. برادران را به جان هم مي اندازند. آنها کار ديگري دارند. دنبال مسئله ديگري هستند. اينها با شاه همکاري مي کردند. برايشان مسئله دين مطرح نبوده است."

رهبر کبیر انقلاب در سخنرانی خود در 21 تیر 62 با يادآوري تفکرات انجمن اظهار داشتند: «يک دسته ديگر هم که تزشان اين است که بگذاريد معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. ما معصيت کنيم که او بيايد؟»

اما شاخص‌ترین موضع امام در مقابل انحراف برخی از روحانیون منتسب و يا نزديك به انجمن حجتيه در "منشور روحانیت" منعكس شده است: «دسته اي ديگر از روحاني نماهايي که قبل از انقلاب دين را از سياست جدا مي دانستند و سر به آستانه‌ي دربار مي ساييدند، يک مرتبه متدين شده و بر روحانيون عزيز و شريفي که براي اسلام آنهمه زجر و آوارگي و زندان و تبعيد کشيدند، تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس نماهاي بي شعور مي گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مي گويند مسئولين نظام کمونيست شده اند. تا ديروز مشروب فروشي و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براي ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) را مفيد و راهگشا مي دانستند، امروز از اينکه در گوشه اي خلاف شرعي که هرگز خواست مسئولين نيست رخ مي دهد، فرياد وا اسلاما سر مي دهند. ديروز حجتيه اي ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابي تر از انقلابي شده اند. ولايتي هاي ديروز که در سکوت و تحجر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريخته اند و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولايت برايشان جز تکسب و تعيش نبوده است امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مي خورند.» منشور روحانیت 67/12/3

امام خميني با هوشياري در يافته بود که تعطيلي انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و نداشتن قدرت رويارويي با رهبري انقلاب بود. امام در يک جلسه خصوصي با يادآوري اين که انجمن فعاليت خود را تعطيل کرده نه منحل، آن را بي فایده خوانده بود.

امروز انجمن چه می گوید

اعتقاد نداشتن به ولايت فقيه، دشمنی شدید با اهل سنت، ادعاهای دروغین درباره تشرف و رويت امام زمان(عج)، تشکیل کلاس های مرید پروری با عنوان نردبام عرفان و اخباري‌گري از اعتقادات روز انجمن به حساب می آید.

انجمن در مناسبت هایی همچو شهادت حضرت محسن، عیدالزهرا(س)، هفته وحدت، شهادت حضرت زهرا(س)، میلاد امام زمان(عج) و عید غدیر فعالیت های خود را در پوشش مراسم مذهبی تشدید می کند.

اکثر وبلاگ‌ها و رسانه های وابسته به انجمن با فحاشی خارج از عرف به اهل تسنن، موجب ایجاد تفرقه شده و جالب تر آنکه یکی از محور های حمله به مقام معظم رهبری موضع گیری های ایشان در راستای وحدت امت اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جوانان استان سيستان و بلوچستان در سال 81 فرمودند: «بدانيد آن كساني كه شيعه را عليه سني، سني را عليه شيعه تحريك مي كنند، نه شيعه را دوست دارند و نه سني را، با اصل اسلام دشمن اند. رحما بينهم، يعني برادران مسلمان بين خود رحيم و مهربان باشند. دشمن از هر دو طرف تلاش مي كند.
از يك طرف غالي گري و ناصبي گري را ترويج مي كند و شيعه را در چشم سني دشمن حقيقي معرفي مي كند -بعضي از متحجرين ديني هم متاسفانه باور مي كنند- از سوي ديگر شيعه را به اهانت به مقدسات و ارزشهاي سني وادار مي كند. توطئه دشمن آن است كه اين دو مكتب را در مقابل هم قرار دهد.»

خطیب مشهوری که انجمن را تبلیغ می کند

امام زمان(عج) در آخرين توقيع شريف خود به جناب علي ابن محمد سمري آخرين نايب خاص‌شان مي‌فرمايند: «یا علی بن محمد السمری أعظم الله أجر إخوانک فیک فإنّک میّت ما بینک و بین ستة أیّام فاجمع أمرک و لاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک، فقد وقعت الغیبة الثانیة [التامة] فلا ظهور إلّا بعد إذن الله عزّ و جلّ و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القوب و امتلاء الأرض جوراً و سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة، ألا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السفیانی و الصیحة فهو کاذب مفتر»

«ای علی بن محمد سمری، خداوند پاداش برادرانت را در مرگ تو بزرگ گرداند. تو تا شش روز دیگر می‌میری، پس کارت را سامان ده و به کسی به عنوان جانشین پس از خود، وصیت مکن که دیگر غیبت تامه واقع شده است. دیگر ظهوری نیست مگر به اذن خداوند و آن پس از مدتی دراز و بعداز آن که دل‌ها سخت شد و زمین از ستم پرشد، به وقوع خواهد پیوست. به زودی از شیعیانم، کسانی خواهند آمد که ادعای دیدار (مشاهده) مرا می‌کنند. آگاه باشید هرکس پیش از خروج سفیانی و صیحة آسمانی ادعای دیدار مرا کرد، دروغگو و مفتری است.»

در عين حال، یکی از سخنرانان مذهبی که اکنون سخنرانی‌هایش در اکثر دکه های مذهبی پخش و بر روی گوشي‌هاي تلفن‌هاي همراه بلوتوث می‌شود، ادعا می‌کند: « امام زمان ماه رمضان پارسال، یکی از علما در جمکران خدمت امام زمان رسید، من با یک واسطه می‌گویم اجازه ندارم بگویم کی، با یک واسطه می گویم چون یک تیکه از پیغامش مربوط به من بود، خودشان، من شمال می رفتم منبر، آن عالم بزرگوار پرسیده بود آمد مازندران، یک افطار پیش ما بود، گفت، بنده را داغون کرد له کرد قلبمو چلوند رفت، بیچاره شدم، یک سال و نیمه دو ساله ماه رمضان پارسال به من گفت که امام زمان 13 ماه رمضان تو جمکران خدمت آقا رسیده، دیدم چشایه مهدی فاطمه کوچولو شده زیر چشماش کبود شده...»

فرد مورد نظر که با وجود پخش نشدن سخنرانی‌هایش در صدا و سیما به شهرت رسیده است، در جایی دیگر با يادآوري خدمات شیخ حلبی، او را امام زمانی دانسته و می گوید "کاری با انگ های سیاسی ندارم، تمامی شاگردان حلبی منبرشون دربست برای امام زمانه..." وی در این رابطه اشاره نکرده است که سخنان صریح امام هم آیا انگ سیاسی است یا نه (گروه تاریخ رجا نیوز در صورت اعتراض نامبرده، اسناد و فایل صوتی وی را منتشر خواهد کرد)

به هر حال انجمن در جلسات خود وظیفه شیعه آل محمد(ص) را اینگونه بر می شمارد:

- انتظار: وضع انتظار و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت‌هاست
- غمگين بودن به‌واسطه مفارقت آن حضرت
- دعا براي تعجيل فرج آن حضرت
- گريستن از دوري آن حضرت
- تسليم و انقياد داشته باشد که براي امر امام (ارواحنا فداه) عجله نکند
- صدقه به قصد سلامت آن حضرت

انجمن و فتنه 88

یکی از تهمت هایی که مرتب به دولت‌هاي نهم و دهم زده می‌شد، ارتباط با انجمن حجتیه است. در عين حال،‌ عبدالكريم سروش در گفت‌وگویی تفصیلی با یکی از سایت های فارسی زبان خارج کشور، ضمن تبیین ساختار طیفی جنبش سبز به صورت ویژه ای بر حضور اعضای انجمن حجتیه در این جنبش تاکید کرد و گفت: «واقعیت این است که در درون جنبش سبز هم دینداران و هم غیردینداران، هم چپ‌ها و سکولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه می‌توان انکار کرد و نه می‌توان مخفی نگاه داشت.»

صید مذهبی ها با نام دین

این جریان که هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمرکز کرده، قطعا از دیگر جریان‌هاي سیاسی خطرناک‌تر است، چراکه دیگر جریان‌ها سعی در جذب معاندین یا حداکثر افراد خنثی را دارند اما انجمن افرادی را بر ضد ولایت بر می انگیزاند که خود زمانی حامی آن به حساب می آمدند.

مبلغان انجمن با نفوذ در هيئت‌هاي مذهبی ابتدا با تقویت روابط عاطفی خود با طعمه سعی در مجاب کردن او در دین‌داری خود مي‌كنند. طعمه مذهبی بعد از مدتی حسرت دین داری و اخلاص مبلغ را می کشد تا برای ضربه نهایی آماده شود.

در مرحله بعد پيشنهاد جالبی به طعمه می شود: «قرار بوده یه تعداد از دوستان بریم مشهد مقدس یکی نتوانست بیاد لذا امام رضا تو را طلبیده است نکند دعوت آقا را رد کنی نصف هزینه را هم بانی می دهد»

اما در طول این سفر هدفمند مراحل زیر به اجرا در می آید:

1- نمایش دین داری، صداقت و توجه ویژه اعضا کاروان به امام زمان و اثبات آن به طعمه

2- نقد هایي از جامعه سیاسی نظیر طرح ذبح شرعی طیور و ربا در بانک ها

3- تشریح شرایط ظهور و تطابق آن با وضع کنونی و ذکر احادیث با تفسیر همسو

4- لعن به خلفا و تشریح جنایات آنها و سوال پرسیدن در رابطه با اینکه چرا رهبری لعن آنها را در کشور امام زمان ممنوع کرده و...

5- حمله به رهبری و شخص مقام معظم رهبری و طرح شبهات عجیب: «تو که به صداقت من شک نداری؟ فلان فامیل ما نزدیک به آقای خامنه ای است خودش دیده که... البته من نیز زمانی برای ایشان یقه چاک می دادم اما الان...»

6- حرام دانستن پول دولت یا شهرداری با طرح سفسطه مربوطه
7- دعوت از طعمه گرفتار در تور برای شرکت در جلسات خصوصی

غفلت مسئولین

به واقع تا به امروز چند فیلم، سریال یا حتی سخنرانی ساده در راستای افشاي فعالیت های انجمن منتشر شده، نیروی مقاومت بسیج و امور مساجد تا به امروز چه اقداماتی را در زمينه توجیه نیروهای مذهبی و واکسیناسیون فرهنگی آنها كرده‌اند. در نهایت، چرا سازمان های امنیتی در برابر توزیع گسترده سخنرانی های مبلغین انجمن و تبدیل شدن آنها به الگو بی واكنش بوده اند؟


 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز
بالاترین با دست‌انداختن کروبی: فقط مهندس موند و شیخ شجاع قصه ما
 
 
گروهك هاي فعال در فضاي مجازي در كنار بد و بيراه هاي گاه و بي گاه به دست اندركاران ناتوان فتنه ۸۸، استدلال هاي جالب ي  درباره حمايت شيادانه خويش از اين افراد مطرح مي كنند.

 
يكي از اين عناصر گروهكي در توجيه حمايت از ميرحسين موسوي در بالاترين نوشت: دوستي درباره ۸ سال نخست وزيري موسوي در دوره خميني اعتراض دارد. من نمي دانم چرا من و شما بايد وقتمان را صرف گناه و صواب ]ثواب[ موسوي بكنيم. اين موضوع «به موقع خودش» (تاكيد مي كنم: به موقع خودش) توسط اشخاص حرفه اي رسيدگي خواهد شد و به موقع خود اهميت زيادي دارد. اما در حال حاضر حمايت از او هيچ ضرري براي اپوزيسيون ندارد بلكه استفاده قابل توجهي هم خواهد داشت. ما او را به عنوان يك نردبان مي خواستيم، چه در انتخابات پيروز مي شد و چه حالا كه پيروز نشده. همه با اين جمله معروف آشناييم؛ انتخاب بد به جاي بدتر. مي پرسند چرا اين قدر به موسوي و دور و بري هايش دل بسته ايد؟ ما كي گفتيم به موسوي و امثالهم دل بسته ايم؟ ما در راستاي اهداف خودمان حركت مي كنيم و به نتيجه ساده و روشن استفاده (حمايت) كردن از موسوي مي رسيم.

يكي ديگر از همين عناصر ضدانقلاب هم درباره حمايت از كروبي، ضمن دست انداختن وي نوشت: البته كه ما نبايد انتظار خاصي از انتخابات و رئيس جمهور داشته باشيم ولي به قول موسوي در انتخابات رفته بوديم واسه انتخاب ميان بد و بدتر. بدهاي من! مثل خيلياي ديگه موسوي بود و كروبي. از شيخ نمي شد گذشت به خاطر جرئتش. خيليا مي گفتن از اين آدم آبي گرم نمي شه. اصلا اگر انتخابم بشه شايد عمرش به گرفتن حكم تنفيذ قد نده. خيليها مسخره مي كردن مي گفتن وسط مناظره ها خوابش مي بره. حقيقتش خودمم جزو اون خيليها بودم. آخه خيلي پير بود. ما هم كه منتظريم يه نفر سوتي بده يا يه حركت خاص انجام بده و تا سرحد مرگ دستش بندازيم. اما روز موعود هم رفتم بهش راي دادم ولي به كسي نگفتم. از سوژه شدن مي ترسيدم. تا اين كه ماجراهاي بعد انتخابات پيش اومد خيليها كه هارت و پورت مي كردن. دونه دونه رفتن كنار. فقط مهندس موند و شيخ شجاع قصه ما. شيخ هنوز محكم و استوار سر موضع خودش ايستاده. حتي به نظرم تو صف مبارزه خيلي جلوتر از مهندس بوده. من به همين خاطر به او راي دادم.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز

كروبي و ماموريتي براي فتنه

موضع‌گيريهاي نفر پنجم انتخابات 88 در رابطه يا شكستن   فضاي سنگين حاكم بر جريان فتنه را پس از 9 دي ارزش چنداني براي بخورد ندارد لذا وي به همراه زهرا رهنورد  فعلاً نقش جاده صاف كن را بازي كردند تا براي موضع‌گيري فتنه‌گر اصلي داخل كشور  فضاسازي لازم را انجام دهند.

http://www.hamoonnews.com/images/stories/karobi/30-9-1389_image634285224040040000.jpg


 


 

پس از موضعگيري‌ شخصيتهاي مختلف بخصوص امام جمعه موقت و دادستان تهران در روز 10 دي ماه سال جاري، همچنين مواضع صريح و بي‌پرده حجه‌الاسلام مهدي طائب در خصوص فتنه‌گران. قابل پيش بيني بود كه سران فتنه كه پيش از اين هر اتفاقي  را فرصتي براي عرض اندام و خود نمائي  مي‌دانست، به سرعت وارد ميدان شده و مواضع تندي بگيرند. موضع‌گيريها با  پخش  مصاحبه زهرا رهنورد(زهره كاظمي) آغاز و  سپس كروبي براي عقب نماندن از قافله و البته با هماهنگي قبلي وارد ميدان شد. رهنورد در مصاحبه خود با رسانه‌اي به نام "رسا" -كه معلوم نيست با كدام درآمد راه‌اندازي و اداره مي‌شود- به چند نكته اشاره كرده است كه مهمترين و قابل تأمل‌ترين آنها ادعاي او مبني بر زنده بودن زيرزميني فتنه است. وي مي‌گويد خود را آماده زندان و چوبه دار مي‌بيند، تلاش دارد دين فروشيها  جريان مرده سبز را  با گره زدن به  انقلاب بزرگ حضرت امام(ره) يكسان جلوه دهد؟!. در ادعائي عجيب انقلابي كه حضرت امام خميني(ره) از سال 42 سنگ بناي آن را بنا نموده و بسياري از علماي بزرگ پيش از ايشان، زمينه‌چيني‌هاي لازم براي ظهور و بروز آن را انجام داده بودند را انقلابي مي‌داند كه «پيروزي زود رس» داشته و زير ساختهاي آن آماده نبوده است.كروبي نيز مثل هميشه تلاش مي‌كند محور حرفهايش را امام(ره) قرار داده و دوباره همه اتهامات واهي را كه بارها از او شنيده‌ايم به نظام اسلامي ايران نسبت دهد. او نيز خود را آماده مردن دانسته و مي‌گويي «بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد!». اما «سر فتنه» هنوز تا نگارش اين مطلب سكوت اختيار كرده است. در يك نگاه كلي مي‌توان نسبت به مواضع اتخاذ شده موارد ذيل را بيان كرد.

1-    رهنورد و كروبي با سخن راندن از امام(ره)  تلاش مي‌كنند اقدامات و مواضع خود را به نحوي تطهير نمانيد.

2-    رهنورد و كروبي به نمايندگي از جريان فتنه، با بي‌مهري گذشته انقلاب را زير سؤال برده و معلوم نيست اگر بدر اين گذشته اشكالاتي  بوده است؛ چرا با افتخار دائماً تلاش مي‌كنند خود را به اين گذشته پيوند بزنند و يا اينگونه وانمود كنند كه نقشهاي مهمي در گذشته انقلاب داشته‌اند.

3-    رهنورد با كليد واژه‌‌اي  بسيار مهم، فعاليتهاي زيرزميني و غير خياباني جريان فتنه‌گر را لو داده است. طبق گفته او ، جريان فتنه از وقتي فهميده است  كه قادر نيست مطامع خود را در كف خيابان به دست آورد،  اقدامات خود را به سمت فعاليتهاي خرابكارانه و زيرزميني سوق داده است.سؤال اينجاست كه تئوري فعاليت‌هاي  زير زميني با عملياتهايي چون ترور اساتيد هسته‌اي هم نسبتي داشته است يا خير؟!

4-    مقايسه عملكرد و مواضع سران فتنه با مواضع امام(ره) نسبت به رژيمهاي استكباري بخصوص آمريكا نشان از تفاوت ماهوي عميق ادعاهاي كذب فتنه‌گران و عملكرد آنها دارد.كروبي در بيانيه اخير خود به نوعي از اينكه در آن سوي مرزها از او حمايت مي‌شود به خود و همراهانش باليده است!

5-    در آخر بايد گفت ،گردانندگان اصلي فتنه با به ميدان فرستادن رهنورد بعنوان اولين پاسخگو خواستند تا بازخورد مختصري از عكس‌العمل فضاي جامعه و مسئولين قضائي كشور به دست آورند، آنها  مي‌دانستند احتمالاً نظام مواضع تندي نسبت به رهنورد با توجه جنسيت او اتخاذ نخواهد كرد و او مي‌تواند فضاي سنگين حاكم بر جريان فتنه را پس از 9 دي سال جاري بشكند.ديگر آنكه موضع‌گيريهاي نفر پنجم انتخابات 88-پس از آراي باطله- نيز چندان ارزشي براي برخورد ندارد لذا اين دونفر  فعلاً نقش جاده صاف كن را بازي كردند تا براي موضع‌گيري فتنه‌گر اصلي داخل كشور  فضاسازي لازم را انجام دهند.


 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()